Osvrt na izložbu Dani jabuka – Požega 2015.

Svojom su pisanom riječju i tematskim slikama lokalni umjetnici prisutnima pružili nezaboravan i gotovo opipljiv osjećaj ruralnog i neizbrisivu očaranost zavičajem.

Susretljivošću župana PSŽ, kao i gradonačelnika grada Požege, ovogodišnja jubilarna, 20-ta po redu i najstarija izložba jabuka, voćnih prerađevina, meda i rukotvorina „Dani jabuka – Požega 2015.“ po prvi puta je bila postavljena na vanjskom otvorenom prostoru. Izložba je tako, 24. listopada 2015., nakon maglovitog jutra, okićena svim raskošnim bogatstvom jesenskih boja, primamljivih mirisa i neodoljivih okusa Slavonije i Baranje, svojim punim sjajem zasjala na centralnom baroknom trgu u Požegi.

Već tradicionalno tu izložbu jabuka, voćnih prerađevina, meda i rukotvorina, uz puno truda, umijeća i stila, zajednički i složno osmišljavaju i postavljaju djelatnici Savjetodavne službe, podružnice Požeško-slavonske županije i članovi lokalne udruge „Zlatna dolina“ Požega. I ove, baš kao i svih proteklih 19 godina izložbu su potpomogli Ministarstvo poljoprivrede, Požeško-slavonska županija i Grad Požega. Suorganizator i ovogodišnje Izložbe bila je Poljoprivredno-prehrambena škola Požega. Hvale vrijednu zahvalu zaslužuju i brojni donatori, kako s lokalnog područja tako i širom Republike Hrvatske.

Svečanost otvarenja svojom svirkom i pjesmom uveličali su Tamburaški sastav „Duša bećarska“ te solističko „a capella“ pjevanje gdina. K. Kostića, izvođenjem himne RH, koji je svojim jedinstvenim glasom brojne posjetitelje ostavio bez daha.

Pored predstavnika lokalne Savjetodavne službe i udruge „Zlatna dolina“ Požega, svojim su nadahnutim i inspirativnim govorima prisutne pozdravili mr. sc. Višnja Šimunović, Savjetodavna služba; gdin. V. Neferović, gradonačelnik Požege; gdin. A. Tomašević, župan Požeško-slavonske županije te gdin. T. Jakovina, ministar poljoprivrede RH, koji je ujedno i otvorio Izložbu.

Uz bogat kulturno zabavni program lokalnih kulturno umjetničkih društava, igrokaza dječjeg vrtića „Šareni svijet“ te svirke tamburaškog sastava „Poljadija“ iz Grabarja posjetitelji su mogli razgledati izložbu, njezinu šaroliku i maštovitu ponudu i uživati u predivnom sunčanom jesenskom danu.

U popodnevnim satima slijedila je svečanost uručenja nagrada laureatima ovogodišnje izložbe. Nagrađeni su ponajbolji izlagači iz sljedećih kategorija: za najvjernije izlagače, za najljepši štand ocijenjen od izlagača te za najljepši štand ocijenjen od strane stručne komisije.

Tako je završila ovogodišnja izložba „Dani jabuka – Požega 2015.“, koja je već svojim sloganom „Volim domaće – kupujem domaće“ jasno poručila i podsjetila sve nas na važnost kupovanja domaćeg.

Tomislav Božičević, dipl. ing. agr,
viši stručni savjetnik za hortikulturu