Velike premijere novih traktora FENDT i VALTRA

Uz ove premijere prikazan su i utovarivači ”Avant” te strojevi za reduciranu i konvencionalnu obradu tla i sjetvu poznatog švedskog proizvođača ”Väderstad” i uređaje za navodnjavanje austrijskog proizvođača „Bauer GmBH”

Uz najmodernije opremljenu servisnu službu u servisnom centru u Otoku kod Vinkovaca i na terenu Poljoopskrba MT pruža kvalitetnu podršku svojim partnerima u najkraćem vremenskom roku, što je od vitalne važnosti za poljoprivrednu proizvodnju.

Premijera Fendt-a serije 1000

Traktor godine 2016.

Upravo kad se pomislilo da su drugi proizvođači uhvatili ”tempo” s Fendtom, Fendt je napravio novi iskorak u budućnost. Razvoj traktora serije 1000 Vario slijedio je uvidjevši prazninu u tržištu standardnih traktora, koji trenutno imaju tendenciju do neke maksimalne snage od 400 KS (težine veće od 17 t/gusjeničari).

Univerzalnost

Godišnje se u svijetu prodaje 2500 traktora snage od 400-500 KS, od čega polovica otpada na Sjevernu Ameriku. U Fendtu su uvjerenja da sa traktorom serije 1000 konkurentni upravo iz razloga što je to traktor koji može raditi više od jednog ili dva posla u osnovnoj obradi tla, kultivaciji i transportu. Radije nego da nadograđuju model serije 900 Fendt je napravio potpuno novi traktor, pronašavši način da ga učini još boljim.

Motor

Uzevši motor od MAN-a, Fendt je prihvatio motor ”malih obrtaja i visokog okretnog momenta. Koristeći MAN-ove motore razvijene prema Fendtovim specifikacijama 12.4 litreni motor je preuređen da postane strukturalni dio traktora. Maksimalna brzina okretaja motora je 1700 o/min, ali još više je nevjerojatan okretni moment od 2400 Nm koji se postiže kod 1100 i 1500 okretaja motora. Ovaj veliki radni raspon je moguć zahvaljujući varijabilnoj geometriji turbo punjača. Hlađenju motora se posvetila posebna pažnja. Ventilator se pogoni hidro motorom koji ima varijabilni broj okretaja. Radi smanjenih vibracija omogućen je manji zazor (1-2 mm) između lopatica ventilatora i hladnjaka tako da je zrak koji hladi ćelije hladnjaka hladniji i gušći te je potom usmjeren po bočnim stranama motora (povećana energetska učinkovitost 25-70 % u odnosu na konvencionalni sustav).

Man-ovi motori koriste kombinaciju selektivne katalitičke redukcije i recirkulacije ispušnih plinova da bi zadovoljili novi standardi Eu stage 4/Tier 4 (Final). Zahvaljujući karakteristikama malih okretaja motora ne trebaju koristiti DPF filtere.

Transmisija

Po prvi put proizvođač je razvijao motor i transmisiju paralelno želeći postići optimum. Rezultat je postignut stvaranjem nove transmisije TA 400, kojom je moguće postići maksimalnu brzinu od 60 km/h pri 1450 o/min. Kao i u seriji 900 sastoji se od hidro crpke i dva hidro motora. Jedan motor pogoni zadnju a drugi prednju osovinu.

Učinkovitost

Da bi spriječili gubitke na prednjoj osovini, koji se događaju kod konvencionalnih traktora, prednja osovina je pogonjena do brzine od 25 km/h, nakon čega se pogon prekida. Pri najvećoj brzini pogon je mehanički premješten na zadnju osovinu. Ukoliko senzori na traktoru pronađu da ima puno oscilacija u brzini prednje i zdanje osovine, prilikom težih radova mehaničko uključivanje pogona na sva 4 kotača će se dogoditi automatski.

Gume i utezi

Veliki izazov bio je na toliko snažnom (po snazi… 500 KS) konvencionalnom traktoru ”zauzdati” snagu i prenijeti ju na tlo. Fendt je razvio sustav koji pomaže traktoristi iskoristiti najviše od traktora. Takozvani GRIP ASSIST kojemu se pristupa putem Vario terminala, savjetuje koliko balasta je potrebno, gdje ga rasporediti, i koji pritisak u gumama je potrebno koristiti, bazirano poslu koji se obavlja, veličini pneumatika i radnoj brzini. Sve se događa u Vario Grip opciji koja dozvoljava promjenu pritiska u gumama iz kabine, u kretanju s ugrađenim kompresorom (promjena pritiska u gumama od 0,8 do 1,8 bar-a u samo 30 sekundi). Pritisak u gumama može se podesiti za svaki kotač individualno. Trelleborg i Michelin partneri po pitanju guma proizveli su ogromnu stražnju gumu promjera 2,35 m potrebnu za prijenos snage traktora serije 1000 na tlo. Maksimalna veličina guma koje se mogu postaviti na traktor su 900/70 R46, i svakom stražnjem kotaču moguće je dodati balast od 1250 kg. Na prednjem mostu nalazi se uteg od 3300 kg.

Opremljen je dvostrukim disk kočnicama radi sigurnog zaustavljanja i rada (20- tak tona s utezima)

Hidraulik

Dvije klipne crpke visokog kapaciteta su pogonjene neovisno. Jedan krug povezan je sa spojnicama na lijevoj drugi na desnoj strani. Ovo omogućava zadovoljavanje svih potreba za različite protoke i razine pritiska. Jedna strana može osigurati niži pritisak i veliki protok, dok u isto vrijeme druga može imati visoki pritisak i smanjen protok. Zavisno od specifikacija, ukupni protok ulja može biti 169l/min, 228l/min do 430l/min. Kao i do sada Ulje transmisije i hidraulika je odvojeno.

Priključno vratilo

Različite opcije mogu biti specificirane pri brzini priključnog vratila od 1000 i 1000 E, na stražnjem dijelu, isto kao i na prednjem dijelu. Potpuno integrirana kamera na prednjem dijelu traktora je moguća kako bi se olakšalo priključivanje strojeva.

Kabina

Nova kabina rađena je na bazi one upotrebljavane na modelima serije 800/900, nudi veći komfor i boljom regulacijom klima uređaja i meko tapeciranim unutrašnjim površinama. Za poboljšanu vidljivost bočna stakla su veća, uz brisač na desnom bočnom staklu. Uz ručnu, dodana je i automatska kočnica koja se uključuje kad se traktor ne kreće, a oslobađa se čim pritiskom na pedalu gasa (akceleratora).

Udobnost

Kabina je ovješena u 4 točke, kao i neovisni prednji ovjes. Također novi prilagodljivi upravljač omogućuje vozaču da radi u boljoj poziciji. Novi koncept rasvjete omogućava podešavanje snopa svjetla, uz svjetlo upozorenja ugrađeno u krovu kabine koje upozorava sve na prolazak velikog stroja.

Težina bez utega 14000 kg

Podizna sila na stražnjem hidrauliku 12.9 t

Podizna sila na prednjem hidrauliku 5,58 t

Podvozje 3 300 mm

Širina traktora 2950 mm s gumama 900/65 R46

Maksimalni promjer stražnjih guma 2350 mm

Servisni intervali 1000 radnih sati motora, 2000 radnih sati hidraulik/transmisija

Očekuje se da će prvi traktori krenuti s linije na jesen 2016. godine, sa modelima snage od 380-500 KS pod serijom 1000. Testne modele očekuje 25 000 sati testiranja prije same proizvodnje.

Ivica Prpić, dipl.ing.agr.
viši koordinator