Tajna našeg uspjeha je mali pogon koji se lako prilagođava tržištu

Osim što proizvode cijelu paletu sireva, mljekara Biogal svježe mlijeko i mliječne proizvode plasira u dječje vrtiće i škole što je dobar primjer za cijelu Hrvatsku i za ostale obiteljske mljekare. Krenuli smo s pričom od početka.

Kako ste počeli i koja je tajna Vašeg uspjeha?

Mljekara je započela s radom 01. svibnja 1995. godine. Tada je prerađivala 200 litara kravljeg mlijeka u konzumno mlijeko i svježi sir. Postepeno smo rasli i razvijali se ali najveći vjetar u leđa je bila donacija 2006. godine USAID–a u opremi za program proizvodnje kozjeg sira. To nam je omogućilo da osim svježeg programa (konzumnog mlijeka, vrhnja, jogurta, svježeg sira, maslaca i namaza) počnemo raditi polutvrde i tvrde kravlje, kozje i ovčje sireve.

Tokom rada tri puta smo morali mijenjati proizvodni program i prilagođavati se novonastalim tržnim situacijama a to smo mogli jer smo bili mali pogon koji nije bio usko specijaliziran za jednu vrstu proizvodnje.

Sada radimo preko dvadeset vrsta sireva.

Kako uspijete pridobiti proizvođače mlijeka da prodaju mlijeko baš vama, maloj sirani?

U samom početku nije bilo teško, jer je na ovom području otkupljivala samo Mljekara Zdenka koja je kasnila s plaćanjem od 4 do 6 mjeseci. Kasnije se situacija komplicirala jer se pojavljivalo sve više otkupljivača što je najveću korist doprinijelo proizvođačima mlijeka. Za nas je najbolja stvar nastala kada se mlijeko počelo plaćati po klasama.

Mljekare dobijete korektnim i otvorenim odnosom, naravno cijena nikako ne smije biti manja od konkurencije i ponudite im da nikuda mlijeko ne moraju voziti ili nositi, dolazimo svakome u njegovo dvorište.

Izvozite li sireve van hrvatske?

Nešto malo u Sloveniju.

Postoje li planovi za proširenje i povećanje prerade?

Postoje i upravo se radi na tome. Sama proizvodnja neće se puno povećati, kapacitet će biti maksimalno do 3000 litara dnevne prerade. 2017. izvršili smo dogradnju, a ove godine slijedi dovršenje i opremanje. Cilj investicije je novi proizvod, sirevi s plemenitim plijesnima.

Gdje plasirate robu? Postoji li problem s plaćanjem?

Plasiramo robu po čitavoj Hrvatskoj izuzev Dalmacije (upravo pokušavamo osvojiti to područje). U toku turističke sezone najviše radimo s Istrom. Trenutno većih poteškoća s naplatom nemamo ali napravila se selekcija i s kupcima, prije pet godina smo napustili i Konzum upravo zbog ne plaćanja.

Koji proizvod vam je najtraženiji?

Sir s tartufima. Za njim vlada velika potražnja. Doslovno ga ne možemo proizvesti koliko bi ga mogli prodati.

Jeste li koristili sredstva EU fondova?

Do sada ne, pripremamo se za opremanje novosagrađenih prostorija.

Kakva je suradnja s Hrvatskom poljoprivredno-šumarskom savjetodavnom službom?

Mi osobno ne surađujemo, ali naši kooperanti su u svakodnevnom kontaktu sa savjetodavcima.

Okušali ste se i u turističkoj promociji vaših proizvoda?

Da. To je ljepši dio posla. Pokrenuli smo „Baladu o vinu, siru i Daruvaru”. Adela Lneniček iz Vinarije Lotada, Suzana Jurišić iz Badelove Vinarije Daruvar i ja napravili smo jedinstvenu degustaciju u vidu “balade” kojom se sljubljuju daruvarska vina s daruvarskim sirevima. Gostima nudimo 10 sljedova najboljih daruvarskih vina, od graševine preko sauvignona i rizlinga, traminca do predikatnih vina, a svako vino prati određeni sir Biogala.

Pripremi za ispis